Skip to main content

Wat doet een medewerker financiële administratie eigenlijk?

We vroegen het aan Koen Bonnema.

Hoe kwam je bij woningbedrijf Velsen terecht?

Ik werkte bij een commercieel bedrijf waar ik helemaal op mijn plek was alleen was er weinig persoonlijke aandacht. Daarnaast had ik in de commerciële omgeving te weinig het gevoel dat ik bij droeg aan de maatschappij. Ik zette daarom mijn LinkedIn open en vervolgens werd ik aangeschreven door de recruiter bij Woningbedrijf Velsen. Dit was voor mij de kans om van maatschappelijke waarde te zijn voor de omgeving IJmuiden.

Er zijn veel ‘WBV-dagen’ waarbij er verbinding wordt gezocht binnen de organisatie

Koen BonnemaMedewerker financiële administratie

Wat is typisch aan Woningbedrijf Velsen?

Als je vanuit een commerciële sector komt is de woningbouw sector iets heel nieuws. Wat typisch is voor Woningbedrijf Velsen is de verbinding die er gezocht wordt met alle betrokkenen.

In het verleden is dat niet altijd goed gegaan maar nu met het bestuur onder Tamar Hagbi wordt er juist geluisterd naar de huurder en wordt de huurder voorop gezet. Dit voel je in alles wat de organisatie doet.

Wat maakt jouw werk leuk?

Wat het werk leuk maakt is dat er naast de standaard crediteuren-debiteuren administratie werkzaamheden ook veel geschakeld wordt tussen de afdelingen in de organisatie. Je wordt ook meegenomen in de besluitvorming en je krijgt de kans om mee te denken over bepaalde processen. Daarnaast zijn er veel ‘WBV-dagen’ waarbij er verbinding wordt gezocht binnen de organisatie en kennis wordt gemaakt tussen de verschillende afdelingen. Verder is iedereen erg behulpzaam en makkelijk benaderbaar.

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Op een gemiddelde werkdag doe ik: bankboeken – inkoopfacturen en creditfacturen boeken – vragen bijhouden van andere afdelingen rondom huurders – vragen beantwoorden van onze leveranciers – ouderdomslijst crediteuren bijhouden – 1x per week een werkoverleg met het gehele team – memorialen opstellen met correcties of verzoeken van control – betaalbatches opstellen en met projectafdelingen schakelen over de projecten en de orders om die goed in de administratie te verwerken