Maatregelen in verband met het Corona virus

By 30 april 2020juni 2nd, 2020Nieuws

Voor uw en onze gezondheid volgt Woningbedrijf Velsen de maatregelen die het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) adviseert om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Ook nu willen wij u zo goed mogelijk van dienst zijn en blijven. Daarom is onze dienstverlening aangepast aan de omstandigheden.

 Kantoor tot 1 september gesloten
Ons kantoor is tot 1 september a.s. gesloten voor bezoekers. Bijna al onze medewerkers werken vanuit huis. Daarom verlopen veruit de meeste contacten met u telefonisch of per e-mail.

Uiteraard blijven wij tussentijds gewoon telefonisch bereikbaar voor al uw vragen via 0255 – 566 566 of per e-mail info@wbvelsen.nl

In een enkele situatie is het mogelijk dat wij u uitnodigen op kantoor. Dit doen wij uitsluitend op afspraak. En in zorgvuldige afstemming met u. Uw en onze gezondheid zijn waardevol, en daarom besteden we zorg en aandacht aan het regelen van ontmoetingen.

Als u een woning gaat huren
Ons proces van verhuren verloopt zoveel mogelijk zonder ontmoetingen. Uiteraard besteden wij de nodige zorg om u goed te informeren en al uw vragen te beantwoorden. Dat verloopt telefonisch, per e-mail en/of via de post.

U vindt alle beschikbare woningen op www.woonservice.nl  Bij iedere woning vindt u foto’s en een filmpje. Helaas is het op dit moment niet mogelijk om de woning te bezichtigen. Als wij u de woning aanbieden, dan doen wij de gebruikelijke administratieve controles. Is alles in orde? Dan sturen wij u de sleutels van de woning per post toe.

Als u uw woning gaat verlaten
Bij opzegging neemt een van onze verhuurmakelaars telefonisch contact op. Zij maken afspraken met u hoe u de woning achterlaat. En bevestigen de afspraken in een brief. Bij vragen kunt u altijd contact opnemen.

De sleutels levert u op de afgesproken datum in via de brievenbus van het kantoor van Woningbedrijf Velsen. Daarna controleren wij of u de woning in de afgesproken staat heeft achtergelaten.

Reparaties
Wij hebben enkele weken geen reguliere reparaties uitgevoerd als gevolg van de Corona maatregelen. Inmiddels zijn de maatregelen weer wat versoepeld. En hebben wij ons werkproces aangepast in het belang van uw en onze gezondheid. Daardoor kunnen wij de meeste reparaties weer uitvoeren.

Wij werken hard om alle reparatieverzoeken zo snel mogelijk op te lossen. En nemen contact met u op om uw reparatie in te plannen zodra dit mogelijk is.

Bij het maken van een afspraak vragen wij of u of uw huisgenoten ziek zijn of klachten hebben. Denk aan verkoudheid, hoesten, koorts, etc.. Is het antwoord ja? Dan stellen wij in principe de afspraak uit. Is de afspraak niet uit te stellen? Zoals bij een spoedreparatie. Dan bekijken wij of het mogelijk is om een veilige werksituatie te creëren. Daarbij houden wij minimaal de RIVM richtlijnen aan.

U kunt nieuwe reparatieverzoeken – zoals gebruikelijk – gewoon doorgeven via onze website: https://www.wbvelsen.nl/reparatieverzoek/

Huur betalen via pin
Wilt u via Pin de huur betalen? Dan kunt u hiervoor een afspraak maken met de afdeling Huurincasso via telefoonnummer 0255 – 566 566. De afspraak vindt plaats op een van onze wijkkantoren. Wij zullen u daar bij het maken van de afspraak nader over informeren. Wij nemen ook hier de RIVM richtlijnen in acht. Zoals 1,5 meter afstand en hygiëne maatregelen voor het pinapparaat.

Problemen met betalen van de huur
Heeft u als gevolg van de Corona situatie minder inkomen? En voorziet u dat u (een deel) van de huur niet kunt betalen? Dan kunt u een afspraak maken met een van de medewerkers van het team Huurincasso. Wij bekijken samen met u de mogelijkheden voor uw situatie.

Als uw inkomen zorgen geeft, is het verstandig om de website van de gemeente Velsen te bekijken. Daar vindt u meer informatie. Bent u ondernemer (met af zonder personeel)? En heeft u minder inkomen? Ook dan wijzen wij u ook graag op de website van de gemeente Velsen: https://www.velsen.nl/corona/informatie-voor-ondernemers Hier vindt u onder andere meer informatie over tijdelijke financiële ondersteuning die door het Rijk getroffen zijn i.v.m. Corona.

Klachten over woon- en leefgeluiden
Wij zien in de afgelopen weken een toename van klachten over geluidsoverlast van buren. Dat is begrijpelijk. Nu veel mensen thuis zijn, zijn we ons bewuster van onze buren dan gebruikelijk. Wij vragen u daarom vriendelijk om extra rekening te houden met elkaar.

Bij overlast van woon- en leefgeluiden helpt het vaak om samen afspraken te maken. Bijvoorbeeld over tijden dat u piano speelt. Of om geen schoenen te dragen in huis. Ook geluid als gevolg van klussen in huis of tuin kan hinderlijk zijn. Als u zelf wilt gaan klussen, houdt u er dan zoveel mogelijk rekening mee dat uw buren thuis zijn, thuis werken en/of onderwijs volgen. Het kan helpen om uw plannen van tevoren te bespreken met uw buren en – waar nodig of gewenst – samen afspraken te maken. Voor tips en meer informatie verwijzen wij u graag naar onze folder: https://www.wbvelsen.nl/wp-content/uploads/2018/01/Overlast-blauw.pdf

Tips en suggesties
Wij zijn ons uitermate bewust dat de aanpassingen in onze dienstverlening ook beperkingen heeft voor u. Wij werken doorlopend aan verbetering van onze dienstverlening. Heeft u daarvoor tips of suggesties? Dan horen wij dat graag.

Actuele situatie
De maatregelen die we nu nemen, kunnen veranderen. Uiteraard houden we u op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen. Houd daarom onze website in de gaten voor het laatste nieuws.

Meer informatie coronavirus
Wilt u meer informatie of heeft u vragen over het coronavirus? Kijkt u dan op de website van het RIVM​ of bel met het landelijke informatienummer 0800-1351.