Medewerker financiële administratie (24-36 uur/week)

Medewerker financiële administratie die meebouwt aan een duurzaam financieel gezonde basis
voor 24-36 uur per week

Voor iemand die wat te brengen heeft, samenwerken als tweede natuur heeft en de handen uit de mouwen steekt is dit een heerlijke werkplek. 

Je hebt vele talenten. Maar een belangrijk talent is dat jij niet alleen jezelf, maar ook de organisatie mee wilt ontwikkelen. Je wordt enthousiast van onze organisatie met een boeiende maatschappelijke opgave en die het verschil kan maken in het leven van de mensen waar wij voor werken.

Wat doe je
Als medewerker Financiële administratie draag je (mede) zorg voor tijdige, correcte en betrouwbare (externe) verantwoordingsinformatie, zoals jaarrekening, begroting, dPi en dVi. Je bent verantwoordelijk voor de volledige verwerking van de financiële administratie en bankboekingen. Je draagt bij aan het opstellen van analyses en rapportages, het opstellen van budgetoverzichten en het opstellen van liquiditeitsprognoses. Daarnaast ondersteun je de afdeling Wonen bij de afrekening servicekosten en de huuradministratie.

Voor een tijdige opstelling van rapportages benader je proactief andere afdelingen binnen Woningbedrijf Velsen en weet je de juiste vragen te stellen om cijfers en resultaten boven tafel te krijgen. Je werkt zelfstandig en proactief en streeft naar een cultuur van continu verbeteren van de eigen processen.

Wie zijn we
Ruim 25 jaar geleden ontstond Woningbedrijf Velsen uit de verzelfstandiging van het gemeentelijk woningbedrijf. De drijvende kracht achter de oprichting waren de medewerkers zelf. Dat zie je tot op de dag van vandaag terug in de bedrijfscultuur. We hebben een grote betrokkenheid en verbondenheid met het werk, het werkgebied en met elkaar. Dit gebeurt op een nuchtere en directe wijze. Rond de 70 medewerkers werken hard aan een klantgerichte, efficiënte en wendbare organisatie. Maar we willen meer. Je stapt dus in een veranderende organisatie. We werken aan teams die op hoog niveau zelfstandig werken en eigenaar zijn van het werk dat ze doen. Jij draagt bij aan de ontwikkelrichting van de organisatie.

Wat doen we
Woningbedrijf Velsen verhuurt en onderhoudt woningen. We transformeren de komende 10 jaar een groot deel van onze woningvoorraad (met een investering van € 300 mln). We vernieuwen onze woningen, die uit de wederopbouwperiode komen, naar goede, prettige, betaalbare en verduurzaamde woningen. Dat doen we samen met onze huurders, (maatschappelijke) partners en medewerkers. Die uitdaging is groot, de organisatie komt op stoom en we hebben nog veel te doen.

Het team
Het team Financiën & Control is verantwoordelijk voor de financiële administratie en de samenstelling van de jaarrekening, de begroting en de tussentijdse rapportages. Het team bestaat uit 8 medewerkers, die hiërarchisch rechtstreeks vallen onder de manager Bedrijfsvoering.

Wij verwachten van jou

  • Verzamelen, invoeren, controleren en verzorgen van gegevens voor een juiste, tijdige en volledige financiële administratie en orderverwerking;
  • Verwerken van de dagelijkse bankboekingen;
  • Ondersteunen van grootboekadministratie, zoals het doen van boekingen en controles;
  • Ondersteunen van de debiteuren- en huuradministratie;
  • Rapporteren over voortgang en status ten behoeve van de verslagleggingen;
  • Zorgdragen voor een correcte archivering;
  • Signaleren van verbeterpunten en doen van voorstellen die bijdragen aan continue verbetering van processen.

Wat breng jij mee

  • MBO werk- en denkniveau met affiniteit in de financiële of bedrijfskundige richting;
  • Ervaring in een soortgelijke functie;
  • Ervaring met veranderprocessen is een pré;
  • Resultaatgericht, zorgvuldig en doelmatig;
  • Analytisch, gestructureerd en georganiseerd;
  • Beschikken over energie, veerkracht en humor;
  • Beschikken over computervaardigheden.

Wat bieden wij

  • Het salaris is afhankelijk van kennis en ervaring, gebaseerd op schaal F van de cao Woondiensten, en bedraagt minimaal € 2625,- met een doorgroei naar € 3187,- bruto per maand op basis van een fulltime werkweek van 36 uur;
  • De organisatie biedt uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder een goede pensioenregeling, een persoonlijk ontwikkelbudget en een tegemoetkoming in de kosten van je zorgverzekering;
  • Er is ruimte voor verdere inhoudelijke ontwikkeling en de mogelijkheid om brede ervaring en kennis op te doen in een maatschappelijk relevante organisatie.

Overige

  • Het is een functie tussen de 24 en 36 uur per week;
  • Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure.
  • We vragen referenties en een VOG-verklaring;
  • Woningbedrijf Velsen biedt bij aanvang een jaarcontract met de intentie dit voor onbepaalde tijd te verlengen.

Procedure

  • Mail je cv en korte motivatie naar werkenbij@wbvelsen.nl onder vermelding van vacature medewerker financiële administratie;
  • De eerste gespreksronde vindt plaats in de week van 15 maart. Ben je door naar de tweede ronde? Die gesprekken staan gepland in de week van 22 maart.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

icoon informatie
Over de procedure

Peter Brinkman

personeelsadviseur a.i

p.brinkman@wbvelsen.nl
06 -34 86 76 39

icoon informatie
Over de vacature

Juriaan Petter

Manager bedrijfsvoering

j.petter@wbvelsen.nl
06 – 13 17 74 90

icoon kalender
Sluitingsdatum: 7 maart 2021
Direct solliciteren