Ben jij die senior medewerker financiële administratie met passie voor financiën, data gedreven en denkt het liefst in cijfers? Werk jij graag bij een maatschappelijk verantwoorde organisatie? Wil je graag meebouwen aan deze mooie club? Dan verwelkomt Woningbedrijf Velsen je met open armen.

Over Woningbedrijf Velsen
Woningbedrijf Velsen verhuurt en onderhoudt woningen. We transformeren de komende 10 jaar een groot deel van onze woningvoorraad (met een investering van € 300 mln). We vernieuwen onze woningen, die uit de wederopbouwperiode komen, naar goede, prettige, betaalbare en verduurzaamde woningen. Dat doen we samen met onze huurders, (maatschappelijke) partners en medewerkers. Die uitdaging is groot, de organisatie komt op stoom en we hebben nog veel te doen.

Voor onze afdeling finance & control zijn wij op zoek naar een:

Senior medewerker financiële administratie 

Wat ga je doen als Senior medewerker financiële administratie?
Ben jij die senior medewerker financiële administratie die graag de tanden zet in jaarrekeningen, begrotingen en budgetoverzichten? Stel jij graag analyses, rapportages en liquiditeitsprognoses op? Draai jij je hand niet om voor een correcte afrekening van servicekosten en de huuradministratie? Dan kijken wij uit naar je komst.

Een greep uit jouw werkzaamheden:

  • Je benadert proactief andere afdelingen zodat je de rapportages tijdig kan opstellen;
  • Jij stelt je collega’s de juiste vragen om de cijfers en resultaten boven tafel te krijgen;
  • Voor verzamelen, invoeren, controleren en verzorgen van gegevens voor een juiste, tijdige en volledige financiële administratie draai jij je hand niet om;
  • Coördineren en uitvoeren van grootboekadministratie, zoals het doen van boekingen en controles zijn voor jou gesneden koek.
  • Het coördineren en uitvoeren van de debiteuren-, servicekosten-, activa-, leningen- en huuradministratie.
  • Het rapporteren over voortgang en status ten behoeve van de verslagleggingen (maand-, kwartaalrapportage en jaarrekening);
  • Het coördineren en uitvoeren van de administratieve processen rondom de huurverhoging en huurprolongatie;
  • Het coördineren en uitvoeren van de administratieve processen rondom de servicekostenafrekeningen;
  • Signaleren van verbeterpunten en doen van voorstellen die bijdragen aan continue verbetering van processen en de vraagbaak zijn van het team.

Kortom je bent verantwoordelijk voor de volledige verwerking van de financiële administratie, waarbij jij met jouw inzicht en kennis vorm mag geven aan de financiële processen. En dat bij de grootste verhuurorganisatie van Velsen met het hart op de juiste plek.

Het team
Het team finance & control is verantwoordelijk voor de financiële administratie, servicekosten en de samenstelling van de jaarrekening, de begroting en de tussentijdse rapportages.

Wat breng jij mee
Om de functie van Senior medewerker financiële administratie goed uit te kunnen oefenen beschik je over hbo werk- en denkniveau met affiniteit in de financiële richting. Je hebt ervaring in een soortgelijke functie. Ervaring met veranderprocessen is een pre.

Je wilt jezelf blijven ontwikkelen en je wilt daarnaast ook meewerken aan de ontwikkeling van de organisatie;

  • Je bent resultaatgericht, zorgvuldig en doelmatig;
  • Je bent analytisch, gestructureerd en georganiseerd;
  • Je bent een energieke, veerkrachtige collega en beschikt daarnaast ook nog eens over een gezonde dosis humor!
  • Beschik je over computervaardigheden, met name Excel.

Wat bieden wij
Woningbedrijf Velsen biedt jou bij aanvang een jaarcontract met de intentie dit voor onbepaalde tijd te verlengen. Het salaris is conform de cao Woondiensten. De functie van Senior medewerker financiële administratie wordt gewaardeerd in schaal G met een bruto maandsalaris tussen de € 3.022,- en € 3.700,- bruto per maand op basis van een fulltime werkweek van 36 uur;

Naast het salaris bieden wij jou:

  • Uren op contract zijn op basis van jouw wensen en beschikbaarheid
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder een goede pensioenregeling, een persoonlijk ontwikkelbudget en een tegemoetkoming in de kosten van je zorgverzekering;
  • Ruimte voor eigen inhoudelijke ontwikkeling en de mogelijkheid om brede ervaring en kennis op te doen in een maatschappelijk relevante organisatie.

Hoe nu verder

  • Ben jij enthousiast geworden en kun jij je helemaal vinden in bovenstaand profiel? Mail dan je cv en korte motivatie naar werkenbij@wbvelsen.nlonder vermelding van vacature medewerker financiële administratie;
  • Voor vragen kun je terecht bij Judith Robben, Recruitment adviseur, j.robben@wbveslen.nl of 06-18765294
  • We vragen referenties en een VOG-verklaring.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 

Judith Robben

Recruitment adviseur a.i.

j.robben@wbvelsen.nl
/ 06 -18 76 52 94

Direct solliciteren