Starten met huren

U huurt sinds kort een woning bij Woningbedrijf Velsen. Of u gaat binnenkort een woning huren. Hier vindt u informatie over onder andere huurvoorwaarden, servicekosten en energievoorziening.

Veel gevraagd over Starten met huren

Aan welke voorwaarden moet mijn ondervloer voldoen?

Algemeen

Er moet een ondervloer in de woning liggen die minimaal 10 decibel dempend is. Let op: In de vloeren branche worden er met 2 waarden gewerkt: ∆llin en ∆Lw. In Nederland wordt de ∆llin waarde gebruikt. U heeft dus een ∆llin waarde van minstens 10dB nodig. Laat u hierover goed adviseren. Als uw ondervloer niet voldoet dan kan Woningbedrijf Velsen u verplichten de ondervloer te vervangen voor een ondervloer met de juiste waarde. Als u nog vragen heeft neem dan contact op met uw sociaal wijkbeheerder.

Wanneer betaal ik mijn eerste huur?

Algemeen

Tijdens de sleuteloverdracht betaalt u de eerste huur met het pinautomaat. De eerste huur ziet u terug in de huurovereenkomst.

Kan ik zelf mijn energieleverancier kiezen als ik een woning van jullie huur?

Algemeen

Ja, u kiest zelf een leverancier voor gas en/of elektra. In sommige complexen kunt u zelf geen keuze maken, hier is stadsverwarming/blokverwarming. U ontvangt hier informatie over bij de aanbieding.

Wanneer krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning?

Algemeen

De verhuurmakelaar spreekt met u af wanneer hij/zij de huurovereenkomst met u kan tekenen en u de sleutel van uw nieuwe huis krijgt.

Waar meld ik opleverpunten?

Algemeen

De eerste maand meldt u opleverpunten bij de afdeling verhuur via info@wbvelsen.nl. Graag ontvangen wij een mail met daarin het adres, foto's en duidelijke omschrijvingen.

Veel gevraagd over Huur betalen

Wanneer moet ik mijn huur betalen?

Algemeen

U moet de huur voor de eerste van de nieuwe maand betalen.

Mag ik mijn huur na de eerste van de maand overmaken?

Algemeen

In uw huurcontract staat dat u de huur voor de eerste van de maand moet betalen.

Op welke manier kan ik de huur betalen?

Algemeen

De huur kunt u via IDEAL of een automatische incasso betalen. Of u mag de huur handmatig overmaken ten name van Woningbedrijf Velsen. Contant betalen is niet mogelijk. Ook kunt u inloggen op uw huurdersportaal en daar de huur betalen

Ik heb teveel huur betaald. Hoe kan ik dit terug krijgen?

Algemeen

Hiervoor kunt u contact met ons opnemen door een bericht te sturen via het contactformulier met het verzoek om teruggave. U kunt ons ook bellen op telefoonnummer .

Kan ik mijn huur bij jullie op kantoor betalen?

Algemeen

U kunt de huur bij ons op kantoor alleen met de pin betalen. Ons kantoor is geopend op werkdagen van 08:30-12:30.

Kan ik mijn huur contant betalen?

Algemeen

Nee, u kunt de huur niet contant betalen.

Mag ik mijn huur meerdere maanden vooruit betalen?

Algemeen

Het is mogelijk om de huur meerdere maanden vooruit te betalen. Vermeld bij het overmaken duidelijk welke maanden u betaalt.

Ik kan de huur deze maand niet betalen, wat nu?

Algemeen

Neem contact met ons op via