Vraag en antwoord
Waar kan ik terecht met mijn klacht?
Wij hebben een klachtenregeling. Vindt u bijvoorbeeld dat wij uw reparatieverzoek niet goed hebben afgehandeld? Of u bent het niet eens met uw afwijzing voor een woning? Dien een klacht in. Onze klachtenregeling kent 2 stappen.
Stap 1 – naar Woningbedrijf Velsen
Meld uw klacht bij Woningbedrijf Velsen. Dat kan met het klachtenformulier, via e-mail, per brief of mondeling. Eén van onze medewerkers kijkt samen met u of er een oplossing mogelijk is. Bent u daarmee niet tevreden? Ga naar stap 2.
Stap 2 – naar de Geschillencommissie
Op de website van de klachtencommissie kunt u online uw klacht indienen of het formulier downloaden. Hieronder vindt u een link naar de website van de commissie voor het formulier en het reglement. U kunt ook een brief schrijven.
Regionale Geschillencommissie
Woningcorporaties Kennemerland en IJmond
Antwoordnummer 1872
2000 WC HAARLEM
www.geschillencommissie.net
Reglement
Wanneer hoort een klacht bij de huurcommissie?
Bent u het niet eens met de afrekening servicekosten of heeft u ernstige onderhoudsgebreken? Dan kunt u dit melden bij de huurcommissie www.huurcommissie.nl.
Informatie over bezwaar maken bij de jaarlijkse huurverhoging kunt u vinden op uw aanzeggingsbrief van de huurverhoging.
Ik heb geen echte klacht, maar ik wil wel iets bespreken?
U kunt ons natuurlijk altijd bellen en een afspraak maken of mailen. Wij zijn echt benieuwd naar uw mening. We willen graag horen wat u vindt. Daar leren we van. Als het nodig is, reageren we of komen we in actie.
Hoe doe ik mee aan het klantenpanel?
Er is een online klantenpanel. Twee á drie keer per jaar sturen wij een vragenlijst. De vragen en reacties vatten we samen in een nieuwsbrief. U kunt zich hier aanmelden en aangeven of u meedoet aan het panel. Ook kunt u aanmelden voor de nieuwsbrief.
Aanmelden
Welke vragen krijgt het klantenpanel voorgelegd?
We stellen verschillende soorten vragen:
– informatief – bv om te weten wie er actief zijn op de social media;
– mening peilen – bv over openingstijden of een energietest;
– meedenken/meekijken – bv over de nieuwe website of het onderhoudsabonnement.
Vragenlijsten waar u nog aan mee kunt doen, staan in de rechterkolom van deze pagina.
Formulier
Folder
Klantenpanel
Website
Informatie Geschillencommissie