Skip to main content

Wat doet een medewerker bedrijfsbureau eigenlijk?

We vroegen het aan Erna Schiphorst.

Hoe kwam je bij woningbedrijf Velsen terecht?

Door een vriendin, die al bij Woningbedrijf Velsen werkte, werd ik getipt. Zij was heel enthousiast over de organisatie, haar werkzaamheden en haar collega’s. Omdat ik op zoek was naar een parttimebaan dichtbij huis heb ik een open sollicitatie gestuurd. Na een heel prettig gesprek met de recruiter van Woningbedrijf was het even zoeken welke functie het beste bij mijn parttime beschikbaarheid zou passen.  Dat werd de functie van medewerker bedrijfsbureau. Deze functie is dynamisch en heel veelzijdig.

Door een vriendin die al bij Woningbedrijf Velsen werkte, werd ik getipt.

Erna SchiphorstMedewerker bedrijfsbureau

Wat is typisch aan Woningbedrijf Velsen?

Woningbedrijf Velen is belangrijk voor de gemeente Velsen. Betaalbaar en gezond wonen is de basis voor een goed bestaan. Woningbedrijf Velsen is van mening dat die basis essentieel is voor mensen om volwaardig deel te nemen aan de maatschappij. Hier wil ik graag een bijdrage aan leveren. Op mijn eerste werkdag werd ik warm onthaald en voelde me zeer welkom. Collega’s zijn erg vriendelijk en meewerkend. Onze kernwaarden zijn dienstbaar en verbindend. Wij werken dan ook in het belang van anderen. Daardoor zijn wij een organisatie dat continu in beweging is. Geen dag is hetzelfde.

Wat maakt jouw werk leuk?

Het werk op het bedrijfsbureau is afwisselend. Het bedrijfsbureau is een nieuwe afdeling binnen Woningbedrijf Velsen. Er moet nog veel worden opgezet en dat maakt mijn werk uitdagend. Het bedrijfsbureau zorgt dat data op orde is, en regelt onder andere het beheer van contracten.  Het bedrijfsbureau wordt de “spin in het web” voor de informatiebehoefte van de organisatie. Hierdoor werk ik met collega’s van alle afdelingen. Ik loop makkelijk bij mijn collega’s naar binnen voor informatie of een vraag. Dit werkt verbindend en maakt het werk ook gezellig.

Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Ik begin om 9 uur met een kop thee. Vervolgens praat ik even bij met mijn directe collega’s over eventuele bijzonderheden. Vervolgens check ik mijn mail en ga verder daar waar ik de vorige werkdag was gebleven. In mijn functie heb ik regelmatig overleg met collega’s of externe partijen. Naast het op orde maken van data let ik ook op of we proces helemaal scherp hebben of dat het nog beter kan.  Dat data voor de toekomst goed is vastgelegd, daar bouwt onze afdeling nu aan. Er zijn diverse werkzaamheden die ik nog moet gaan leren. Omdat de afdeling in oprichting is weet ik nu nog niet waar ik over een maand mee bezig ben, maar dit maakt mijn werk juist zo leuk!