Skip to main content

Hackers misbruiken de naam van veel organisaties om phishing e-mails te versturen. Phishing e-mails zijn valse e-mails. Verstuurd door een crimineel bedrijf die zich voordoet als een ander (vaak voor u bekend) bedrijf. Zo probeert het criminele bedrijf privégegevens van u te achterhalen, zoals bankgegevens, pincode of inloggegevens.
Zo kan het ook voorkomen dat u een phishing-e-mail of phishing-sms uit naam van WoningNet ontvangt. Super vervelend natuurlijk. Daarom heeft WoningNet een video gemaakt om u alles te vertellen over hoe u phishing herkent EN wat u kunt doen als u zo’n bericht ontvangt. Zo blijven we allemaal veilig online.

Bekijk hier de video: https://www.youtube.com/watch?v=I1BKjxvhE6k

Tips hoe om te gaan met e-mails die u niet herkent

  1. Ontving u een verdachte e-mail? Denkt u dat het phishing is en klikte u de e-mail nog niet aan? Blokkeer dan de afzender en gooi de e-mail weg.
  2. Klikte u per ongeluk toch al op de e-mail en liet u mogelijk uw bankgegevens achter? Neem dan direct contact op met uw bank om te zorgen dat uw account veilig blijft. Doe daarna aangifte bij de politie en volg de stappen op de website www.fraudehelpdesk.nl
    Ook kunt u een melding van de phishing-e-mail doen in het speciale phishing formulier op www.woningnet.nl
  3. Bezorgd over de status van uw inschrijving op Woningnet? Controleer de status van uw inschrijving door in te loggen op www.woningnet.nl

Ook Woningbedrijf Velsen stuurt u nooit een e-mail met de vraag om uw bankgegevens of pincode naar ons te e-mailen.
Krijgt u zo’n e-mail? Meld het ons dan direct op info@wbvelsen.nl